ze skiet alleen! - Reisverslag uit Mühltal, Oostenrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu ze skiet alleen! - Reisverslag uit Mühltal, Oostenrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

ze skiet alleen!

Door: Irma en TJ

Blijf op de hoogte en volg Nigila

14 Januari 2010 | Oostenrijk, Mühltal

Hoi hoi allemaal,

Ze skiet alleen! Nee, niet Irma, die heeft HET gevoel weer terug en die kan weer gewoon zonder problemen en dus zonder te vallen beneden komen op de skietjes. Nee, we bedoelen natuurlijk Nigila. Vergat ze gisteren nog we eens te sturen en te remmen, nu komt ze alleen de beginnershelling af en kan ze ook alleen in en uit de lift (rollerband) stappen. De juf vertelde wel dat het een meisje is, dat van snelheid houdt :-). Hadden we dat zelf toch ook goed gezien :). Ze adviseerde ons ook om niet meer beneden te gaan staan, omdat ze dan inderdaad zonder te sturen of te remmen om ons af skiet en er dan gewoon op rekent dat wij haar toch wel opvangen. Maar we zijn vanmorgen eerst zelf gaan skiën. Eerst nog in de file voor de gondel. Gelukkig hadden wij nu mazzel en waren deze kinderen wel zo geduldig om op hun beurt te wachten en werd er dit keer niet geduwd of getrokken. Dus de neiging om iemand eens een flinke elleboogstoot uit te delen was er nu niet. We waren wel ruim een half uur te vroeg bij het Zwergenland. Dus is Irma alvast een keertje naar beneden geskiet, naar boven vertrokken om te eindigen in het Middenstation, waar ondertussen juf Ruth (goedemorgen zonder zorgen) was gearriveerd. Ze begonnen in Zwergenland en wij kluunden naar het bospad om eerst naar het onderste gondelstation te skiën. Het was nog steeds druk bij de gondel, maar met geduld kom je vanzelf aan de beurt. Boven zijn we eerst weer eens linksaf geslagen. Van de week kwamen we toen bij een helling waarbij we eerst eens moesten slikken en besloten om de simpelere route te nemen :-). Nu waren wij vol zelfvertrouwen en hadden wij al afgesproken dat wij deze helling nu gewoon zouden nemen. En ja, natuurlijk was deze niet zo erg als je er eenmaal aan begint als het lijkt. We zagen al dat de gondel stil hing. Met dat we onze "vaste" route naar beneden gingen nemen kwam de gondel weer op gang en we zagen dat vlak erna er een noodstop was met de gondels en deze behoorlijk op en neer gingen. (Ik was blij dat ik lekker aan het skiën was en er niet in zat. We hebben een paar foto's van elkaar genomen onderweg en 4 km verder kwamen we bij het middenstation. Het was ondertussen 11:30 uur en Nigila heeft tot 12:00 uur les. Ik bedacht dat we nog precies een keertje naar beneden konden skiën en dan de gondel tot het middenstation konden nemen. Timo was wakkerder en had tijdens het passeren van het middenstation, dat de gondels nog steeds stil hingen. Hij kwam me gelukkig terug halen voordat ik te ver was om nog terug te klunen. We zijn dus terug gegaan en zagen inderdaad hele rijen voor het middenstation staan. (dus ook beneden zou het wel erg druk zijn ondertussen) Ik heb het echt nog nooit mee gemaakt, maar ik denk dat de gondel wel 20 tot 30 minuten stil heeft gehangen. Wij hebben ons verdekt opgesteld en hebben van onze Nigila genoten. We hebben het ook gefilmd. (Ja, ik heb zowel de video als mijn fototoestel bij mij op de ski's). We zijn bewust buiten beeld gebleven, daar onze ervaring is dat als Nigila ons ontdekt heeft, ze gelijk wil stoppen. Het was echt mooi om te zien. Ja, ik weet het, we zijn trots op de vorderingen die ze toch in vier ochtendjes gemaakt heeft tijdens het spelen wat afgewisseld werd met skiën. Niet alle kinderen uit haar klasje konden alleen naar beneden skiën, er zijn er ook die nog begeleidt werden terwijl ze met de juffrouw aan een stok hangen. Ik had het gisteren nog niet verwacht omdat madame het toch wel leuk vond om zo hard mogelijk naar beneden, naar pappa of mamma te skiën en zich in hun armen te werpen. Daarna zoals de meeste dagen wat warms gegeten en weer bij Nigila haar beginnershelling samen naar beneden geskiëd. Ik heb pappa en Nigila nog even in de steek gelaten om even zelf nog een afdaling te doen. Toen ik Timo over kwam nemen (zoals afgesproken), bleek Nigila moe te zijn en niet meer te willen. Gelukkig wilde ze nog wel even laten zien hoe goed ze was en zo heb ik toch nog stiekem vier afdalingen met haar samen gedaan. Soms naast mij, soms achter mij en een paar keer voor mij uit. Terug in ons appartement zijn we reeds begonnen om alvast wat in te pakken voor de grote verhuizing van morgen. We hebben alvast wat beneden gebracht. Morgenmiddag hopen we over te zijn :-). We hebben toch maar afgesproken om Nigila die laatste dag niet meer opnieuw op te geven voor les, maar om en om met haar te gaan skiën. 's Middags gaan we waarschijnlijk in het appartement eten, onze ski's e.d. laten ontdooien en gaan wij 's middags nog even winkelen in Wörgl. We zijn aan het aftellen, maar het is nog niet voorbij, we gaan morgen nog even lekker genieten. Vandaag weer zo'n heerlijk zonnetje gehad. De sneeuw valt snel van de bomen en de meeste zien dan ook weer ouderwets groen. Men kan ondertussen heerlijk op buiten op het terras zitten om te eten cq te drinken. Dus het weer wordt ideaal. Het is nog wel steeds -4 gr boven, maar zoals de meeste wintersporters wel weten is het nu eenmaal anders met skiën. Thuis moet je er niet aan denken om bij -4 op een terras te gaan zitten zonder verwarming, maar hier is het gewoon lekker. De pistes worden beneden wel minder. Ze worden ijziger en soms zie je een stukje gras er door heen komen. Maar de conditie is nog goed genoeg door de sneeuw die afgelopen week is gevallen. Wij gaan nog goed beneden komen morgen, daarvan ben ik overtuigd. Vanaf hier een goede avond en tot gauw, groetjes Timo, Irma en Nigila (ons racemonstertje).

• 14 Januari 2010 - 20:48

Jolanda:

Nog even en ze gaat harder dan jullie!!
    Wel eerst leren remmen hoor!!
    Fijne dag nog morgen.

Groet van ons 3-en alles gaat goed hier.

• 15 Januari 2010 - 07:29

Poekies:

supermeid,dat is ze, echt leuk en knap.
    hier is het vreselijk aan het dooien en is de ijspret alweer voorbij, maar dat betekent dat ik maandag weer kan beginnen.
    verder gaat alles zijn gangetje en hopen op een goede terugreis voor jullie.
    heel veel xxxxjes

• 15 Januari 2010 - 08:37

Sylvia:

Goed zo Nigila, knap hoor, trots, trots, trots!!!

• 15 Januari 2010 - 13:07

Peter -Paul En Bianc:

Hoi skiemonsters !!

Nu eerst maar eens reageren hoor want het kwam er maar niet van
    Wel alles trouw gelezen
    Eigenlijk trouwens dubbel knap van Nigila dat ze zo goed al kan skieen
    En dubbel nadat ze nog maar pas is bevallen van haar baby
    Jullie trouwens ook nog gefeliciteerd he...hahaha
    Geniet nog lekker even van jullie vakantie
    Hier is inmiddels alles weer groen en grijs ( ook weer wennen )

groetjes PP en B