Tarzan..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Tarzan..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Tarzan.....

Door: Irma en TJ

Blijf op de hoogte en volg Nigila

30 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Om kwart over vijf vannacht zag ik het feitelijk niet meer zitten, zo beroerd voelde ik mij. Hierna ben ik dan gelukkig toch nog in slaap gevallen en vond het echt niet prettig dat Nigila wakker werd :). Gisterenavond hadden we, Nigila en ik, samen nog van de sterren genoten, dus ik verwachtte stiekem een mooie dag vandaag. Bij de eerste blik naar buiten, beloofd het ook weer een mooie dag te worden. Ik ben echter zo moe en beroerd, dat Timo voor Nigila zorgt, mij een banaan en thee geeft en met Nigila vertrekt om een paardje te halen. Ze komen nog even terug. Nigila heeft nu Tarzan. Ik begrijp uit hun verhaal dat deze nog eigenwijzer is dan Jantje Smit. Deze wil namelijk alleen lopen als Nigila aan het pappatouwtje trekt (en er dus naast loopt). Nigila vind het echter zo’n schatje (hij zou een witte vlek achter op zijn komt hebben, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit tot heden nog gemist heb.) Ik blijf op bed liggen dommelen. Ik wacht op bed op het moment dat ze langs komen, zodat ik dit even kan filmen cq fotograferen. Maar wat ik zie, geen Tarzan, Timo en Nigila. Ze blijken een gevorderde rijles te hebben en daarom geen ritje door het bos te maken.
Het is nu 12:16 uur en ik hoor ze terugkomen. Ik ben benieuwd naar haar verhalen. Ik hoor haar al roepen:”Nee, Tarzan, Nee!! Ze gaat in ieder geval alvast de hooi emmer pakken en voor water zorgen, dus zorgzaam is ze wel :). Jullie horen nog wel hoe het vandaag verder af gaat lopen. We hebben vanmiddag een wedstrijd en we zouden vanavond met z’n allen gaan zwemmen, want die Bingo avond van van de week vond Nigila helemaal niets, dus daar gaan we vanavond dan ook maar niet naar toe :).
Na het eten heeft Timo Nigila geholpen om haar en het paardje te versieren, terwijl ik nog even op bed blijf liggen. Hij heeft netjes staartjes gevlochten, oké vergeten er serpentines in te vlechten, maar het was toch knap dat hij kon vlechten, dat wist ik nog niet :). Verder was hij zo creatief om een legging om haar cap te winden, waardoor Nigila een witte cap had met serpentines. Om 15:00 uur begon de wedstrijd van de miss verkiezingen. We vonden zelf uiteraard dat Nigila wel bij de top behoorde. Ze had de vlinderjurk aan die oma Kip voor carnaval gemaakt had. Er deden ruim 100 kinderen mee met de verkiezingen. Nigila werd na een paar keer rond te hebben gereden voor de jury, uitgekozen tot de laatste tien kinderen. Ze werd gedeeltelijk 4de (met de andere 7 die ook niet tot de eerste drie behoorden). Ze ontving hiervoor een vaantje en een rozet voor het paardje. Dus gaat madame naar huis met twee (dezelfde) medailles omdat ze zo goed haar best gedaan had bij de rijles, een vaantje en een rozet, toch niet slecht voor een eerste keer paardrijden lijkt ons :).
Na deze wedstrijd ben ik weer terug in bed gedoken en in slaap gevallen. Ik ben momenteel echt gammel, er blijft niets in. Timo heeft ook besloten dat we morgen terug naar huis vertrekken. We gaan dus helaas niet naar Duitsland. Hopelijk knap ik snel op, want ik baal vreselijk dat ik iedereen hier in de steek laat. Na het eten is Timo met Nigila naar het zwembad vertrokken. Ze lagen met vier man in het zwembad, dus redelijk stilletjes. Het was vanavond ook een uittocht van auto’s, we vermoeden dat de mensen waarvan de kinderen morgen weer naar school moeten reeds vertrokken waren.
Nigila kreeg van mij nog een ijsje omdat ze vierde was geworden en zo haar best had gedaan. Het is ondertussen 20:31 uur, dus even wachten tot haar haartjes een beetje droog zijn en dan gaat ze slapen. Vanavond heb ik al een beetje ingepakt. Morgen gaan we vragen of we de camper toch iets dichter bij het huisje mogen halen zodat we niet zo ver hoeven te lopen met de spullen.
Vanavond hoop ik iets meer slaap te krijgen dan de afgelopen nacht(en), zodat Timo ook gewoon door kan slapen.