Yes, we hebben de camping gevonden..... - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Yes, we hebben de camping gevonden..... - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Yes, we hebben de camping gevonden.....

Blijf op de hoogte en volg Nigila

25 Juli 2012 | Nederland, Hulst

Zaterdag 21 juli 2012. Als het goed is komen wij vandaag bij onze eindbestemming aan. We hoeven maar vier uurtjes te rijden, dus als wij op tijd vertrekken, komen wij ook op tijd aan. We vertrekken rond 09:00 uur, dus zouden we rond 13:00 uur bij camping 2000 aan kunnen komen, neem een pauze en een stop, dan wordt het 14:00 uur of uiterlijk 15:00 uur. Zijn we dus lekker op tijd op de camping en kan Nigila misschien zelfs al even genieten van het zwembad….
We vertrekken en al gauw komen we er achter dat wij bij het betalen de sleutel waren vergeten af te geven. Dus gekeerd en deze alsnog afgegeven. Daarna weer op pad. Nog geen half uur later rijden we door Torgau en zien we een mooi kasteel langs de Elbe staan. Natuurlijk stoppen we daar even voor om foto’s te maken op de Brückenkopf. Het kasteel blijkt Schloss Hartenfels te heten. Echt de moeite waard om even te stoppen. Na het foto maken vervolgen wij onze reis om nog geen kwartier later in een weiland 20 tot 30 (wilde) ooievaars te zien. Echt bijzonder om te zien. In het Zwin zijn er altijd al meerdere (maar ja die zijn meer tam dan wild volgens mij). Verder vlogen er boven datzelfde haverveld wel een stuk of 15 tot 20 rode Wouwen. We dachten natuurlijk dat het Buizerds waren (andere roofvogels behalve het torenvalkje, herkennen we feitelijk niet :->), maar na bestuderen van de foto’s bleken het rode Wouwen geweest te zijn. Weer een nieuwe vogel gespot dus. Na dit mooie schouwspel gaan we weer op pad. Weer tussen de vele tarwevelden door richting Tsjechië. Het gaat niet snel en de gemiddelde snelheden liggen denk ook slechts tussen de 40 en de 60 kilometer per uur denk. We halen even in Lieberwerda brood bij de Lidl. Om te voorkomen dat we op zondag zonder brood zouden zitten. We zagen ineens borden naar Polen (Polen??????) Ja, dat dachten wij ook, we waren toch onderweg naar Tsjechië? Het bleek een super klein stukje Polen, ik denk dat we nog geen 5 kilometer in Polen hebben gereden en toen gingen we Tsjechië in bij Zitauska. We hebben gelijk het vignet bij de grens gekocht. Dat blijkt nl tegenwoordig verplicht te zijn. Oké om de waarheid te zeggen reden we zonder dat we het wisten de grens over en zijn we bij de rotonde weer terug gereden. (was maar een paar honderd meter). Misschien kun je het wel gokken, maar ik heb geen idee wat de boetes zijn als we er geen zouden hebben. Dus voor Nigila een waterijsje gekocht en voor ons het vignet. Het was ondertussen ook al 15:10 uur, dus al veel later dan wij verwacht hadden. We reden het laatste stukje ook nog verkeerd. Timo heeft aan een Tsjechische man gevraagd waar we moesten zijn. Nu sprak de (man met de alcoholkegel) geen woord buiten de deur. Maar we waren Hollanski, dus wist hij wel wat we zochten. Er kwamen nog een paar Tsjechen bij staan die ook vol enthousiasme knikten naar Timo, want zij gingen er van uit dat hij dat Tsjechisch toch wel begreep, zou duidelijk werd het uitgelegd. . Maar door die duidelijk uitleg in het Tsjechisch, kwamen we toch op camping 2000 aan in Januv Dul. (Ja ga mij als ik thuis ben niet meer vragen hoe al die plaatsen heette, want ik ga het echt niet meer weten, echt niet te geloven wat ze hier allemaal niet verzinnen voor plaatsnamen. Om half vijf kwamen we met een kilometerstand van 124406 dan aan waar we wezen willen. We krijgen plaats 73. Het is een leuk veldje met zes plaatsen en binnen vijf minuten is Nigila weg met Mirte, een nieuw vriendinnetje van zes jaar oud. Ook komt ze Ienke tegen, vijf jaar oud. Ze heeft het echt prima naar haar zin. Ik begin gelijk aan het eten, want ik heb honger. We eten wat, tennissen even, “darten” even en gaan om half elf moe maar voldaan slapen. Het is een lekker gevoel om er toch te zijn. Rust, even rustig aan en per dag gaan bekijken wat we gaan doen. Doei allemaal tot morgen…

• 26 Juli 2012 - 08:30

Poekie:

he hulstenaartjes, fijn da het allemaal goed gaat, hier is het dik 30 graden,heerlijk, vergget nie die tsjechen de groeten te doen en tot horens

• 27 Juli 2012 - 15:20

Nigila Jansen:

Da gaan we doen hier. Kzit nu bij het zwembad (tussen de middag stond de thermometer ook op 38 gr en dass toch best warm zeg maar, dus ff hier de verkoeling aan het zoeken :-). Alleen erg traag netwerk, dus foto's erop zetten gaat erg traag (vorige keer was 1 dag een half uur en na 2 dagen foto's erop zetten was de accu op :-), dus nu eerst maar weer een paar verslagen toevoegen... Zonnige groetjes aan Ulst (en ook de anderen plaatsen natuurlijk hè)

Verslag uit: Nederland, Hulst

Op naar de Noord-Bohemen

We zijn al weer aan het aftellen. De camper halen we over ruim een week van stal om er mee naar Tsjechie te rijden. We hebben besloten om de ruim 1000 kilometer in 3 dagen te gaan doen. We vertrekken dus op donderdag 19 juli en komen dan zaterdags 21 juli aan op:
Camping 2000
Januv Dul 15
46352 Januv Dul
Tsjechie
Natuurlijk is daar ook weer een glijbaan en we hebben voor het eerst van ons camper bestaan ook een camping geboekt. (normaal zien we wel waar we eindigden en verbleven). We besloten om een hele week op dezelfde camping te blijven en in drie dagen naar onze bestemming te reizen, zowel heen als terug. Timo heeft de camping Tomtom gekregen, dus onderweg zien we wel waar we overnachten. lekker zoals de camper bedoeld is. Vertrekken en maar zien waar we die dag eindigen en overnachten. Dat vind ik het leukst lekker op de bonefooi op pad en waar het leuk is blijven en gaan wanneer je weer verder wilt. Maar voor Nigila is een vaste camping wel leuker, mede voor speel contacten en het zwembad. Dus combineren we het nu op deze manier. We vertrekken naar de Noord-Bohemen (4 jaar geleden waren we in het zuiden van Tsjechie)

Wat vertelt internet over de Noord-Bohemen?

Noord Bohemen

Een gedeelte van deze streek, dat ten noorden van Praag ligt, wordt ook wel Tsjechisch Paradijs of het Boheemse Paradijs (Cesky raj) genoemd en heeft vele aantrekkelijke bezienswaardigheden. Hier komen de rivieren Elbe, Moldau, Jizera en Berounka bijeen en dat maakt het tot een interessant gebied voor watersportliefhebbers.

In het westen ligt een werkelijk prachtig natuurgebied, dat wel Tsjechisch Zwitserland wordt genoemd. Wijnstreken vind je in de omgeving van Melnik, zandsteenformaties zijn te vinden tussen Jablonec nad Nisou (glaswerk en bijouteriemuseum) en Jicin en een prachtig bebost natuurgebied waar het prachtige Jezerski laaggebergte overgaat in het heuvelachtige Luzickegebergte. Verder is er nog het aantrekkelijke Machovo recreatiemeer waar vanwege de mooie zandstrandjes zomers veel toeristen op af komen. Verder zijn er in deze streek ook veel middeleeuwse kastelen, burchten en kloosters.

Grootste stad van deze streek is Liberec (waar traditionele textielindustrie, jaarbeurzen, botanische tuin, dierentuin en een kabelbaan naar de top van de berg Jested te vinden zijn). Een van de mooiste attracties van deze streek zijn de Prachov rotsformaties (Prachovske skaly) met een totale oppervlakte van zo'n 187 ha.