Naar de volgende camping: Kohnenhof - Reisverslag uit Vianden, Luxemburg van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Naar de volgende camping: Kohnenhof - Reisverslag uit Vianden, Luxemburg van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Naar de volgende camping: Kohnenhof

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Nigila

14 Augustus 2014 | Luxemburg, Vianden

Donderdag 14 augustus 2014. De dag begint zonnig met 15.5 gr

De ochtend begint zonnig met 15.5 graden. Nigila biedt aan om de broodjes te halen bij de receptie. Dit durft ze wel al, want ze praten daar ook Nederlands. Ze komt terug met een broodje te weinig, maar lost dit op door een lekker chocoladebroodje erbij te halen. Na het eten gaan we douchen en de laatste spullen in de camper zetten.

We vertrekken om een uur of 10 richting onze nieuwe bestemming, camping Kohnenhof in Eisenbach. Op het moment dat wij dit intikken in de Tomtom, blijkt dit slechts 43 minuten verder te liggen. Dus besluiten we via Echternach te rijden en daar even door het dorp te struinen. Dus zo gezegd zo gedaan. We kunnen de camper nergens kwijt omdat hij te lang is voor de normale parkeerplaats. We zetten hem daarom maar even op een busplek nabij het station.

Via de winkelstraat lopen we richting de marktplaats en natuurlijk bezoeken we de Willibrordusbaseliek, waar Willibrordus ook in begraven is. Nigila vindt dit heel interessant omdat haar school natuurlijk ook de st. Willibrordus heet. Het is een mooie baseliek en daarnaast ligt een mooie abdij. Timo wilt nog even naar de brug kijken die ook op de borden aangegeven staat. Nou daar blijkt niet zo veel aan, behalve dat aan de andere kant van de brug Duitsland blijkt te liggen.
We wandelen weer terug, tenminste dat wilden we, we hebben nog geen 5 stappen gezet of het begint te hozen. Dus snel onder een luifel geschuild en ik heb mijn pakjes plastic poncho’s uit mijn tas tevoorschijn gehaald. Ik had er 2, dus de dames trekken deze aan. (Timo had een regenjas aan, dus die was een beetje beschermd.) Hierna lopen we maar terug richting de camper.

Nu wilde Nigila ons heel graag op een ijsje of drinken trakteren, dus stoppen we bij een Italiaanse ijssalon. We nemen ieder één bolletje ijs in een bekertje en nemen plaats op hun terras. Echter niet voor lang. We worden door een kelner weggestuurd, want wij hebben maar een gewoon ijsje, geen ijscoupe en ook geen thee of koffie en dus zijn we niet welkom op hun terras… Nou ik kan je vertellen, het is goed dat we dat niet van te voren hadden geweten. We liepen met onze camera’s en tassen, dus met handen vol, is niet zo makkelijk ijsje eten met een lepeltje.. We hebben het proberen uit te leggen, maar nee hoor, we waren echt niet welkom op hun terras met hun ijsjes.. echt belachelijk. We zijn maar doorgelopen voordat we daar de boel op zijn kop zouden zetten. Toen een Nederlandse groep ook een ijsje wilde kopen hebben wij ze natuurlijk nog wel even vertelt dat dit niet zo slim was omdat je daar toch niet op het terras mocht gaan zitten met hun ijs… (waren 8 personen, zo dat scheelde dan toch weer een stukje omzet voor ze, toch nog een klein beetje wraak genomen gna gna gna)

In de camper terug hebben we onze broodjes gegeten en hierna zijn we doorgereden. We reden langs de our naar het Noorden van Luxemburg. Ik zag in mijn boek dat bij Beaufort, 6 kilometer van de route af, een mooie ruïne was. Dus hier even langs gereden en gestopt. Vervolgens hadden we in Diekirch een omleiding en daar reden we om heen.

In Vianden ook nog een blik geworpen op het kasteel. Nigila had toen weer last van wagenziekte (maar ja wat wil je met al die bochten), dus hebben we afgesproken dat we van de week nog een keertje terug komen hier om het kasteel te bezoeken. We reden door het dorp, dachten dat we verkeerd reden, keerden en ja, zo kregen we een rondje Vianden (nou ja er zijn vervelende plekken om een paar keer langs en door te rijden). Wat een leuk dorpje was dit zeg.

Om 15:30 uur kwamen we met 33.1 graad aan in Eisenbach op de camping Kohnenhof. Het is een lintcamping zal ik maar zeggen. 1 weg tussen de hoofdweg en de Our, met links en rechts plekken. We komen gelijk aan met de overburen en Nigila maakt gelijk vrienden met de 5-jarige Sarah-Fay. Het 4 jarige zusje Lente, vindt ze wat minder, maar oké die krijgt ze er gratis bij . Het begint gelijk weer te regenen, dus ik nodig de meisjes uit in de camper. Hier spelen ze minuten lang met little petshop. Na het eten zoeken de meisjes elkaar weer op en hebben het naar hun zin tot het begint te onweren. Timo gaat weer op zoek naar de ijsvogel. Hij ziet er weer met 70 km/u langs vliegen en weer ziet hij de waterspreeuw, maar het lukt hem ook vandaag niet ze vast te leggen. Nou ja voorlopig blijven we hier nog wel een tijdje en is het morgen in ieder geval weer een campingdag.

• 15 Augustus 2014 - 09:41

Oma Jansen:

nou ik wens jullie op deze camping nog heel veel plezier en zon en hopen dat de vogeltjes toch eens een keer gaan zitten voor de foto doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii