Nemo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Nemo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Nemo

Door: Irma Kion

Blijf op de hoogte en volg Nigila

24 Oktober 2017 | Nederland, Amsterdam

Het verslag van gisteren was maar half geplaatst, dus aangepast en nogmaals geplaatst...

Nu het verslag van vandaag:
Ik heb gisterenavond 0mijn oordoppen ingedaan en ben gaan slapen. (neeheee niet vanwege het gesnurk van Nigila maar vanwege alle geluiden buiten... ) Ik had het niet verwacht maar eigenlijk best goed geslapen. Niet echt veel vaker wakker geweest dan thuis.

Om kwart over 8 werd ik wakker, maar mijn schatje sliep nog. Dus nog maar even blijven liggen. Om half 9 werd zij ook wakker en kon onze dag beginnen..

Eerst maar even ontbijten. We zaten bij het raam en keken uit op de trams en bussen die gaan en komen. Tijdens het ontbijt bekeken waar Nemo (science museum) eigenlijk zat. Bij het centraal station, nou dat moet niet moeilijk zijn om er te komen. We hadden al gezien dat lijn 2 en 5 en dan nog 2 buslijnen naar centraal station reden. Het was een goede maaltijd waar niets aan ontbrak. verschillende soorten brood, thee, jus d'orange, alle soorten beleg en een heerlijk eitje.

Nadat wij ons reis klaar hadden gemaakt zijn we naar beneden gelopen en met dat we de deur openden zagen we dat er een bus stond bij de halte die we konden nemen. Rennen. De chauffeur wilde net wegrijden, maar stopte en wij mochten nog mee.. wat een service.

Weer van alles gezien onderweg. Bij het uitstappen voelde we dat het miezerde, dat was niet echt handig, want dan zoeken andere mensen natuurlijk ook binnen attracties op.

Het was inderdaad druk, maar ook vreselijk leuk. Het museum bestond uit 5 verdiepingen waar van alles te zien en te beleven was en per verdieping was er een onderwerp dat werd uitgediept. Het is echt een doe museum waar veel te doen is voor jong en oud. Vooral voor jong, maar ook voor oud zeer leuk en leerzaam.

Om een uur of half 5 vertrokken we uit het museum. We hadden gezegd dat we dan gelijk een rondvaart zouden doen, maar gezien de tijd zijn we alleen nog even de MediaMarkt binnen gelopen en hebben de tram opgezocht.

Dat was even speuren, jeetje wat veel tram en buslijnen waren er bij het station, maar we hebben de goede lijn zelf gevonden. Hierna vlakbij het hotel uitgestapt. We zijn even de tuin van het Rijksmuseum in gelopen om tot de ontdekking te komen dat ik mijn nieuwste cameraatje ben verloren.. Nigila zou 1 camera bij zich houden en ik 1 camera zodat wij allebei foto's konden maken en ik ook eens op wat foto's zou staan. Halverwege heeft Nigila haar camera echter aan mij gegeven en ik heb hem maar in mijn jaszak gestopt, die met 2 cameraatjes niet dicht kon..

Ik vrees dat ik de camera in de tram ben verloren. Dat deze uit mijn jaszak is gevallen. Er staan ook best nog veel foto's op van andere keren. Balen dus. Ik hoop van ganser harte dat de camera door een eerlijke vinder terug gevonden is en als ik morgen naar de GVB belt dat ik hem ergens op kan halen. We wachten vol spanning af.

Hierna door het park, gelegen voor het rijksmuseum , langs het van Goghmuseum naar een eetgelegenheid gelopen, welke wij gisteren al gezien hadden en er erg gezellig uit zag. Small talking eating house.
Het werd gerund door meerdere mannen op leeftijd. Het zag er gezellig uit, de mannen waren erg gezellig. We kozen beiden voor de tournedos. Jeetje wat was die lekker. Met wat groenten en frietjes. Heel wat anders dan gisteren. Heerlijk. Echt een tentje om nog eens terug te komen. We hebben er genoten, zowel van de sfeer als het eten. Het is net een oud cafeetje dat men omgetoverd heeft tot een restaurantje. Erg leuk.

Hierna zijn we terug naar ons hotel gelopen (7 minuten of zo). En ja, heerlijk onze schoenen uitgegooid. Dat is toch ook wel heerlijk hoor, na zo'n dag lopen. Maar we genieten allebei, hopelijk komen we nog eens terug met Timo erbij, maar het is goed te doen zo saampjes.

Welterusten allemaal

• 24 Oktober 2017 - 21:08

Opa En Oma Jansen:

nou wat zijn jullie aan het genieten we zullen de verhalen nog wel verder horen heel veel groetjes
    ook van Myrthe die had het ook goed gehadxxxxxxxxxxxxxxx