Zaterdag 4 juni 2011 : Hulst (NL) ~ Hovborg (DK) - Reisverslag uit Hovborg, Denemarken van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Zaterdag 4 juni 2011 : Hulst (NL) ~ Hovborg (DK) - Reisverslag uit Hovborg, Denemarken van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Zaterdag 4 juni 2011 : Hulst (NL) ~ Hovborg (DK)

Door: Irma en TJ

Blijf op de hoogte en volg Nigila

12 Juni 2011 | Denemarken, Hovborg

Zaterdag 4 juni 2011 : Hulst (NL) ~ Hovborg (DK)
We zouden om 06:00 uur vertrekken. Door mij werd het echter pas 06:30 uur, Feitelijk tegen mijn principes in, maar oké het was niet anders. Zo als gewoonlijk Nigila pas op het laatst wakker gemaakt, wel aangekleed en in de auto gezet. In de auto laten eten. We vertrokken met u 105666 kilometerstand en reeds 17.5 gr. Voor de komende week voorspellen ze niet veel goeds in Denemarken, maar we wachten af, misschien zitten ze er wel helemaal naast, dat hoop ik stiekem toch. En ach, anders zullen wij het er ook mee moeten doen vrees ik. Om 08:05 uur vroeg Nigila voor het eerst of we er al bijna waren. De nuvi geeft aan dat wij er zonder pauzes rond 14:30 uur zullen zijn. Dus ik ben benieuwd wanneer onze kleine pruts het echt zat zal worden. Nabij Tilburg gaat het even mis. Er is daar een nieuw viaduct gebouwd, ik zit feitelijk helemaal niet mee te kijken en de nuvi’s herkennen het viaduct niet, gevolg is dat we verkeerd mee buigen. Dus direct de snelweg af en visa versa er weer op. Met slechts 5 minuten verlies, vervolgen wij onze goede route weer. Om 08:10 uur passeren wij de grens van Krefeld met een kilometerstand van 105841 en bij een zonnetje en al 21.5 gr. Ik ben het niet gewend, maar om 09:00 uur gaat het weer even fout. We missen de afslag richting münster. Het is ondertussen behoorlijk benauwend in de auto. Gelukkig kunnen we na 1500 m al weer de snelweg af om weer terug de goede richting op te gaan. Niet veel later, om 09:07 uur bij een kilometerstand van 105943 stoppen we even bij Hohe Mark-Ost voor een plasstop. Timo rijdt gewoon verder en om 09:27 uur rijden we weer. Nigila heeft ondertussen alleen nog haar jurk aan. De panty, vest en jas zijn uit. Groot gelijk heeft ze!. Op een gegeven ogenblik hadden we ruim honderd kilometer lang, echt om de 5 kilometer een wegonderbreking van een kilometer of 5 a 6. Dus dan was je weer blij dat je daar voorbij was en nog geen twee kilometer verder kreeg je de vooraankondiging al weer dat over 2 kilometer de volgende wegonderbreking kwam. Bij iedere wegonderbreking waren ze ook een brug over de weg aan het bouwen. Dus qua arbeid zit het in die omgeving wel goed, mede omdat dan ook de rechterrijbanen helemaal weggehaald waren en deze weg dan weer opnieuw aangelegd werd. Goed voor de Duitse crisis zullen we maar denken. Om 12:09 uur, nabij Hamburg ( bij 106243 km) is er bij Hamburg en wel bij de Elbtunnel een file. Volgens Nuvi langzaam rijdend en stilstaand verkeer over 4 kilometer. Om 12:27 uur en 7 kilometer verder, kunnen wij aan het eind van de Elbtunnel weer gewoon door rijden. Daar Nigila om 11:45 uur al aangegeven had dat ze toch wel heel nodig moest plassen, gaan we verder op zoek naar een tankstation om daar ook gelijk onze lunchpauze te houden. Bij Holmmoor (106269) is het om 12:39 uur dan zover. Bij 25 graden en zon, tanken we, plassen we en eten wij onze broodjes op. Nigila vind in de shop van het tankstation nog flesjes Almdüdler. Daar zij en ik daar gek op zijn, leveren wij onze plasbonnen in en trakteren wij ons om dit heerlijke vocht :). Om 13:19 uur rijden wij weer verder. We komen over de Nord-oostsee kanal en rijden om 14:29 uur (106407) met nog steeds 25 graden bij Flensburg, Denemarken in. Nigila slaapt al een uur en dat laten we dan ook maar even zo. Ze heeft hierbij de gekste houdingen: o.a. hoofd achterover, mond open en natuurlijk haar oogjes op een kiertje. Tis geen gezicht. Om 15:36 pinnen we in Hovburg voor onze borg en tevens zodat we wat Deense Kronen hebben om toch iets te kunnen besteden als dit nodig is. Ik heb wel trek in een ijsje en ik zeg dit tegen Nigila. Zij stemt uiteraard hier gelijk mee in. Dus kopen wij bij de supermarkt, waar wij de sleutel voor ons huisje op moeten halen, 3 lekkere ijsjes. Omdat de auto ook zo warm is, lopen wij, al ijsje etend even een paar honderd meter door dit dorp heen, om vervolgens weer naar onze auto terug te keren en het huisje op te gaan zoeken. Het is feitelijk vlak bij de supermarkt en na 5 minuten arriveren wij op het vakantiepark. Om 16:22 uur parkeren wij de auto voor huisje nummer 20 en staat de kilometerstand op 106532. We laden de auto uit. Het gebeurt niet vaak, maar ik heb knallende koppijn. Op een gegeven ogenblik besluit ik toch maar een aspirientje in te nemen. Alles krijgt een plekje. Nigila zoekt weer een slaapkamer voor zichzelf uit (Het is een 6 persoonshuisje, dus keuze zat :)). Het wordt de kamer met de twee raampjes, want dan kan ze zelf de rolgordijnen open en dicht doen. Tevens ligt deze ook naast één van de twee wc’s. We eten lasagne. Kant en klaar uit de oven. Het is een vakantiepark met o.a. bungalows. Er zijn echter weinig bungalows en nog heel veel lege kavels. Naast ons is toevallig ook een bungalow en onder het eten ontdekt Nigila kindjes bij de buren. Ze vertrekt dan ook gelijk daarheen. Niet veel later is ze weer terug. Ze verstaat niet wat die mevrouw tegen haar zegt en ze gingen eten. Dus met pappa even een rondje langs de bungalows. Er ligt echter allemaal grind en Nigila is op haar fiets. Gevolg een valpartij en een gekrijs over de Torpet, waarbij iedereen die er is, naar Nigila kijkt. Dus weer naar binnen. Als troost maar even een dvd-tje aangezet. Om 20:00 uur ging madame naar bed en kwam er vervolgens nog 10 keer uit. Dan had ze het warm, dan had ze dorst, dan moest ze plassen, dan moest ze nog even vertellen dat wij lief waren, nou ja enz. Verder kwam Nigila er vandaag pas achter dat wij niet 7 dagen in Legoland waren. In haar belevingswereld gingen wij op vakantie in Legoland en hadden wij in Legoland ook ons huisje. Dat was dus even het beeld nog even bijstellen. Dus wilde ze nog wel even weten of wij morgen naar Legoland gingen. Nee, en helaas weten wij geen weersvoorspellingen, daar we hier geen internet hebben en er alleen maar Duitse zenders zijn ingesteld op de televisie. Jammer maar helaas. In Nederland hadden we wel even gekeken en daar hebben wij gezien dat ze in het begin van de week iedere dag voor 70% kans op regen geven en pas donderdag en vrijdag beter weer voorspellen. Alleen denk ik dat dit voor Nigila veel te lang gaat duren. Nou ja, we zullen zien.

• 12 Juni 2011 - 09:19

Poekies:

erg leuk, kreeg alleen pas vandaag het verslag, groetjes en tot horens