Vrijdag 12 oktober 2012 zwaar bewolkt / wisselval - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Vrijdag 12 oktober 2012 zwaar bewolkt / wisselval - Reisverslag uit Hulst, Nederland van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 12 oktober 2012 zwaar bewolkt / wisselval

Door: Irma Jansen

Blijf op de hoogte en volg Nigila

13 Oktober 2012 | Nederland, Hulst

We staan vandaag met z’n allen tegelijkertijd op. Nigila moet nog even een ochtend naar school en zo kunnen wij de laatste spullen voor de camper inpakken. Tenminste zo was ons plan. Timo brengt Nigila weg naar school en gelijk het konijn naar Klooster. Ik vul de koelkast en ik zie dat het lampje van de koelkast niet meer brand. Wat ik ook doe, het lukt mij niet om de koelkast draaiende te krijgen. Nou ja, maar verder gaan met het vullen van de camper en wachten op de komst van Timo. Grom, grom, ook hem lukt het niet. Verschillende mensen gebeld of zij wisten wat er aan kon mankeren cq wat wij konden doen om weer 220 volt te krijgen in de camper. Want het was ondertussen ook gebleken dat de stopcontacten, boiler enz het ook niet deden.. Om kwart over 11 moesten wij op school zijn, ivm de kinderboekenweek was er een wereldreis op school georganseerd, waar wij naar toe zouden gaan. Het probleem et de stroom was echter nog steeds niet opgelost en Timo had ondertussen laten weten dat wij niet op vakantie zouden gaan als het 220 volt probleem niet opgelost was. Balen dus en een grote domper. Dus alleen naar school vertrokken, terwijl Timo verder zocht. Rond 12:15 uur waren Nigila en ik thuis en bleek Timo het probleempje gevonden te hebben. Natuurlijk vermoedelijk mijn fout. Er zit in de kledingkast, achter de (schoenen)kist een hoofdschakelaar. Die stond ineens uit. Vermoedelijk was tijdens het inpakken iets naar beneden gevallen en precies op de hoofdschakelaar waardoor deze uit was gegaan. Gelukkig, konden we toch weg, nog even snel stofzuigen in huis, Timo zijn laatste spulletjes pakken en Yessss, vakantie… We vertrekken om 12:38 uur. De wind stormde om ons heen en maakte van de camper af en toe tot een schommel. Toch maakte ons dat niet uit. Wij gaan lekker op vakantie. Ik heb mooi weer besteld, hetzelfde als afgelopen week, dus het gaat goed komen. Om 14:32 uur rijden we bij Moeskroen al de grens met Frankrijk over en dan hebben we ook nog gegeten onderweg. We rijden tot vlakbij Arras over de snelweg en gaan dan binnendoor. Wat een heerlijk glooiend landschap trekt er aan ons voorbij. Bij Pont du guy staan er ineens mannen op het verdrijvingsvak en één van hen geeft ons een stopteken. Oké douane, wat zal er gaan gebeuren. We hebben geen alcoholtesters bij ons, want ondanks alle verwoede pogingen is het ons niet gelukt om deze aan te schaffen.. De man vraagt aan Timo of hij Frans spreekt, une petite peu.., vervolgens wilt hij weten waar de reis naar toe gaat: Baie de somme. Oké rij dan maar verder… Nou ja, als ze ons alleen maar laten stoppen om te vragen waar we naar toe gaan? Wij waren echter al lang blij dat we door mochten.. Een paar dorpen verder staat het vol met gendarmerie, maar gelukkig, we mogen door. Genietend van de kleine dorpjes, het afwisselende landschap (en ja ook het afwisselende weer), komen we om 17:15 uur na 277 km, aan op ons aangewezen plek van camping le champ neuf. We hebben een totaal andere route gereden dan in mei, maar daarom niet minder mooi en voor mijn gevoel toch sneller. Op de camping blijkt het zwembad pas in april weer open te gaan, balen dus. We zullen wel zien, misschien verhuizen we in de loop van de week nog wel naar een andere camping… Voor nu gaan we gewoon lekker genieten en vakantie vieren. We eten vanavond Gyros met rijst en omdat het regen alweer naar beneden komt, blijven we binnen, geen rondje om de camping, niet nog even op pad met het fototoestel, maar even een spelletje doen. Hopelijk is het morgen beter weer en kunnen we weer van de mooie omgeving genieten…..

• 13 Oktober 2012 - 17:44

T BURRIE:

Lieve allemaal,

Ik duim voor julie dat de zon gaat schijnen,voor en super leuke en gezellige vakantie.

HG T BURRIE en O PIET

• 13 Oktober 2012 - 18:54

Opaomakip:

nou jullie verslag weer even gelezen en zoals het gaat weer een beetje tegenslag
    maar ja aldoende leert men moet je maar denken
    Hoe het weer bij jullie was weet ik niet maar hier was het vandaag bar en boos
    ik was met Myrthe even naar terneuzen en was behoorlijk nat
    maar we zijn wel geslaagd wij hopen dat het een beetje beter weer wordt want dat hebben jullie
    wel verdiend om nog even een lekker weekje te genieten
    nou heel veel groetjes vanuit klooster xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Oktober 2012 - 21:41

Sylvia:

Hallo luitjes,
    De vakantie is begonnen voor jullie, hopelijk komt het mooie weer er gauw aan.
    Alchohol testen zijn gewoon bij de ANWB winkels te koop, ze liggen alleen achter de kassa.
    Veel plezier.
    Groetjes van Sylvia.

• 13 Oktober 2012 - 21:52

Irma:

Hoi hoi Sylvia, de dichtsbijzijnde ANWB-winkel is 56 km verderop gevestigd, dus dat vonden we weer te ver gaan om even een alcoholtester te halen van net 3,00 euro p.st. :-). In November gaan ze pas echt bekeuren, dus dan hopen wij ze daadwerkelijk in de camper te hebben liggen :-). En dat mooie weer dat komt, dat blijf ik geloven... :-).

• 14 Oktober 2012 - 00:18

Katten Oppas:

Zonder C2H5OH tester hoe durven jullie.

• 14 Oktober 2012 - 21:12

Sylvia:

Die ANWB winkels zitten niet echt in de buurt bij jullie, begrijp ik. Hoe was jullie zondag? Hier was het de hele dag regen met zelfs hagel hier en daar. Om een uur of 3 werd het even droog, en toen weer nat, droog enz.