Wildkögel - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Wildkögel - Reisverslag uit Bad Gastein, Oostenrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Wildkögel

Door: Irma Kion

Blijf op de hoogte en volg Nigila

20 Juli 2017 | Oostenrijk, Bad Gastein

20 juli

We slapen (zover dat voor sommige mogelijk is) uit. Heerlijk. Om 9 uur komen we uit ons bed. Timo heeft dan al het brood gehaald. Die hoorde ik om 06:20 uur al zijn bed uit stappen, maar toen heb ik me toch echt nog even omgedraaid.

Achteraf hoorde ik dat het er toen buiten er somber uit zag. Het leek eerder te gaan regenen dan dat de zon zou gaan schijnen. Maar toen Nigila en ik er uit kwamen, scheen de zon weer heerlijk en hadden we weer een strakblauwe lucht.

Dus de volgende vraag van vandaag: Wat gaan we doen vandaag? Nu heeft Timo dit jaar een keer een verlanglijstje gemaakt, dus dit er bij gehaald. Het is zonnig, Nigila maakt het niets uit, dus we besluiten om naar de Wildkögel te rijden. En voor de oplettende lezer, juist ja, de berg waar we met wintersport altijd vanaf skiën. We willen eens kijken hoe het er daar zomers er uit ziet.

Ik heb me een beetje vergist in de afstand. Het blijkt anderhalf uur rijden. Bij Zell am See is er stau. Toen we van de week verkeerd reden hadden we daar ook al last van. Blijkbaar een bekend punt voor files.

We zijn om een uur of twaalf in Neukirchen am Venedickerblick. En wat ziet het er zomers anders uit. We parkeren op “onze” parkeerplaats en gaan met de gondel omhoog. We kijken onze ogen uit. Het is inderdaad niet te vergelijken met ‘s winters. Wat ziet alles er heerlijk fris groen uit. Er hangen ook veel minder gondels aan de kabelbaan.

Boven stappen we bij het berghotel uit. Natuurlijk gaan we eerst eten want het is ondertussen half één. We kunnen niet langs het buffet lopen, dat is allemaal gesloten. We moeten plaats nemen aan een tafel en dan komen ze de bestelling opnemen. Dat is toch wel heel raar hoor. Er is ook genoeg plek om te gaan zitten om te eten. Normaal als wij hier zijn op dit tijdstip, is het stampie stampie vol en heb je mazzel als er iemand vertrekt en je een plekkie kan vinden.

We kunnen nu ook geen broodjes of zo kiezen. Het is allemaal warme maaltijd wat de klok slaat. Timo neemt de TirolerGrossl. Nigila en ik nemen samen de Kaizerschmarre omdat wij ondertussen uit ervaring weten dat we beiden 1 bord per persoon niet op krijgen, besluiten we met z’n tweetjes 1 bord te nemen. Vooraf nemen we allemaal fritattensuppe. En jeetje wat een verschil met van de week zeg. Hier proef je de echte bouillon en ook de fritatten hebben smaak. Kijk zo kennen we de fritattensuppe.

Na de lunch pakken we onze wandelstokken en besluiten we richting de Smaragdbahn te lopen. Die blijkt zomers gesloten te zijn. Als we daar nog verder lopen, kunnen we naar een kruis. Dat zou ik graag willen. Die hebben we ‘s winters al vaker daar op de top gezien, maar daar is niet te komen met de ski’s aan.

Het laatste stuk is aardig stijl en al gauw is onze klimgeit een stuk voor mij uit. Ik lijk wel een stoomlocomotief. Wat een gepuf en gehijg. Maar ik laat me niet kennen. Ik zal en wil naar dat kruis toe, dus doen we dat ook, een stuk langzamer dan onze klimgeit, maar daar leg ik me an maar bij neer.. Als we bijna bij de top zijn, staat Nigila met een grote glimlach naar ons te lachen en vertelt met een big smile dat zij er al en tijdje is en ondertussen al uitgerust is… pfff is dat het gebrek aan conditie of de leeftijd. Ik denk er maar even niet bij na.

We genieten boven nog even van het uitzicht, maken even foto’s en zien het rond de bergen steeds donkerder worden en dichtslibben met wolken. We besluiten maar af te dalen. Ik heb wel van die plasticponcho’s bij, maar ik wil toch niet overvallen worden door slecht weer in de bergen. Hoe klein stukje wij ook moeten..

Als we dalen voelen we al een paar kleine druppels vallen, we zetten de pas er in en lopen weer naar de Wildkogelbahn. Die gaat tot half 5. We stappen rond half 4 in de lift. Op naar beneden. Boven zie je dan al bijna niemand meer.

Beneden gekomen zouden we nog even voor schoenen kijken voor Timo. Bergschoenen. Die hebben ze hier namelijk zeker in zijn maat. Het worden echter schoenen voor Nigila. Die vertelde dat haar schoenen kapot waren. Bij het kijken, bleek dat zij letterlijk al door haar zolen heen was. Dus voor Nigila maar een paar nieuwe paarse sportschoenen gekocht en de oude maar gelijk daar gelaten. Dat waren schoenen van 7,00 €, gekocht bij een outlet, ook in Oostenrijk. Dus het blijft achter in het land van herkomst.

We leggen onze stokken en dergelijke achterin de auto en dikke grote druppels vallen naar beneden. Dus we stappen zo snel mogelijk in. Het houdt ook gelijk op met zachtjes regenen. Het giet. Nou ja, wij hebben weer een schitterende dag gehad en als het steeds regent op momenten dat wij naar of van een dagje uit rijden. Dan vind ik het perfect.

Bij de camping blijken we een camper als buren gekregen te hebben. Wel jammer, want die staat 1 meter van onze luifel af of zo. Nou ja, wie weet gaat deze gauw weer verder. Het stopt ook met hard regenen. We dachten dat het niet kon, maar het gaat nog harder regenen en er komt ook nog onweer bij. Wat weerkaatst dat in de bergen. En wat een herrie van die regen op het dak van het zeil en caravan. Nou ja, alles wat nu valt, valt vannacht niet zullen we maar denken.

Hopelijk is het vannacht en morgen droog. Er vormt zich al een behoorlijke plas voor bij de luifel en het grondwater komt weer door de zeilen van de voortent door omhoog. Dus snel alles wat niet tegen water kan, maar hoog en droog gezet.

We eten krieltjes met boontjes en schouderkarbonade. Dat had ik immers al uit de vriezer gehaald voordat wij vertrokken. Dus dan maar twee keer warm eten op een dag. Net echte Oostenrijkers.

Ondanks de regen rennen we even naar het afwashok met onze afwas. Dat moet toch ook gebeuren. Ik heb er nog even aan gedacht om deze gewoon buiten in de regen te zetten, maar ja dat staat weer zo raar voor de buren, dus toch maar op de ouderwetse manier gedaan.
Nu ga ik een lekker bakkie thee zetten en wat drinken verzorgen van de andere twee. Mochten we wegdrijven vannacht, dan horen jullie het vanzelf, maar ik ga er maar vanuit dat het weer helemaal goed gaat komen.

Doei allemaal, tot morgen (mits de wifi het doet, want dat is niet altijd het geval)

  • 21 Juli 2017 - 18:13

    Fam Jansen:

    en maar genieten ik vond het ook prachtig op de fotos

  • 22 Juli 2017 - 13:49

    Rudy:

    Dat was een leuk verhaal.
    Heb het ook aan Pardijn vertelt,
    Ze vond het machtig interessant, vooral over die berggeit en verteld me dat ze eigenlijk een bergkat is !
    En volgend jaar gaat ze beslist mee desnoods verstop in de bagage, dat jullie het maar weten.

    nog een fijne vakantie :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Bad Gastein

Badgastein (oostenrijk)

14 juli 2017

Oh nee, is het weer zo ver. Dat grote ding staat weer op de oprit en ze lopen weer van binnen en naar buiten. Ik kan niets anders doen dan toekijken. Natuurlijk moet ik weer binnen blijven.

Ik heb een hekel aan dat grote ding. Als dat ding hier naast het huis staat, dan is het vrouwtje altijd aan het stressen. Mijn kleine baas gaat gewoon op de bank zitten, zet haar koptelefoon op en er veranderd voor haar niets. Alleen als het vrouwtje boos wordt dat ze echt niets doet, dan komt toch maar van de bank af en gaat ook tassen inpakken.

Voor mij is het een slecht teken. Want als het vrouwtje dan eindelijk op de bank gaat zitten, dan gaan ze meestal al snel naar boven en de volgende dag komen ze er dan al heel snel uit.

Dat is dan voor mij ook gelijk pech. Ja dikke vette pech. Want dat betekent meestal dat ze dat grote ding op straat zetten, de auto er voor hangen en vertrekken. Alleen altijd als ze dat doen, vergeten ze toch wel iets heel belangrijks… MIJ!

Daar zit ik dan weer in mijn uppie. Niemand bij wie ik op schoot kan zitten, niemand die mij een standje geef als ik op tafel zit of op de bankleuning. Ik kan klagend mauwen, maar niemand die mij dan even komt aaien of vraagt wat er aan de hand is.

Waarom doen mensen dat soort dingen. Ik loop toch ook niet een hele tijd bij ze weg?

Oké, die man met die krulletjes van een eindje verder komt dan wel langs om mij eten te geven. (Die geeft mij zelfs wel eens dingen die ik van mijn vrouwtje en kleine baasje nooit krijg, dat is dan wel weer lekker..), maar ja, die komt geeft me een aai over mijn bol en is ook weer weg. En daar zit ik dan weer.

Nee, ik heb een hekel aan dat ding. We zullen zien hoe lang ze me nu weer in de steek laten, maar ik vind het niet leuk.

Recente Reisverslagen:

31 Juli 2017

Badhofgastein en inpakken

28 Juli 2017

Stubnerkogel

27 Juli 2017

Rauris

26 Juli 2017

Van mij mag het stoppen met regenen...

25 Juli 2017

Wie is de mol?
Nigila

Als u geen zin hebt om onze vakanties binnen te krijgen, dan kunt u zich gewoon afmelden in de lijst. Ik vind het ook leuk om een af en toe een reactie op onze verslagen te krijgen. Doei groetjes aan iedereen van ons allemaal!

Actief sinds 25 Mei 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 238856

Voorgaande reizen:

15 Juli 2023 - 06 Augustus 2023

Slovenie 2023

22 April 2023 - 26 April 2023

Le champ neuf 2023

19 Februari 2023 - 25 Februari 2023

Zuruck nach Neukirchen am Grossvenediger

12 Augustus 2022 - 02 September 2022

Rondreis Zweden 2022

23 April 2022 - 06 Mei 2022

Wales, na 2 jaar: "here we come...."

23 Oktober 2021 - 27 Oktober 2021

Met de camper op pad...

18 Augustus 2021 - 03 September 2021

Texel verder verkennen

01 Mei 2021 - 08 Mei 2021

Luttenberg, hier komen wij.

01 Juli 2019 - 21 Juli 2019

Saint Aubin sur mer..

03 Maart 2019 - 10 Maart 2019

Sulzau (Neukirchen am Grossvenediger

26 April 2018 - 05 Mei 2018

Rabitt Hill

23 Oktober 2017 - 26 Oktober 2017

Amsterdam... de meiden gaan samen op stap

15 Juli 2017 - 31 Juli 2017

Badgastein (oostenrijk)

26 Februari 2017 - 05 Maart 2017

Wintersport: Neukirche am Venedigerblick again !

27 Augustus 2016 - 03 September 2016

Rabbit Hill, Landal camping in Nieuw-Millingen

14 Augustus 2016 - 22 Augustus 2016

La douce France - Camping le Champ Neuf

06 Mei 2016 - 14 Mei 2016

Texel verkennen 2016

12 Augustus 2015 - 18 Augustus 2015

Op naar de Groe...

24 April 2015 - 09 Mei 2015

Het Neusiedler Meer in Oostenrijk (Burgenland)

14 Februari 2015 - 21 Februari 2015

Hopelijk weer eens skiën...

09 Augustus 2014 - 20 Augustus 2014

Luxemburg

03 Juni 2014 - 10 Juni 2014

Picardië

27 April 2014 - 02 Mei 2014

Helgoland

23 Maart 2013 - 26 Maart 2013

Vogels spotten

12 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Herfstvakantie in Frankrijk 2012

19 Juli 2012 - 01 Augustus 2012

Op naar de Noord-Bohemen

07 Mei 2012 - 21 Mei 2012

De Franse kust verkennen met de camper

25 Maart 2012 - 01 April 2012

Neukirchen am Großvenediger 2

21 Oktober 2011 - 28 Oktober 2011

Pony park city met aansluitend op pad met de campe

04 Juni 2011 - 11 Juni 2011

een week naar Hovborg

23 Januari 2011 - 31 Januari 2011

Neukirchen am Großvenediger

09 Januari 2010 - 16 Januari 2010

Skiën in Mühltal (Tirol - Oostenrijk)

04 September 2009 - 20 September 2009

Heerlijk naar de Boerderij

Landen bezocht: