Cardiff - Reisverslag uit Porthcawl, Verenigd Koninkrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Cardiff - Reisverslag uit Porthcawl, Verenigd Koninkrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Cardiff

Door: Irma Kion

Blijf op de hoogte en volg Nigila

04 Mei 2022 | Verenigd Koninkrijk, Porthcawl

De wekker gaat pas half 8, maar mijn hoofd zegt dat die echt nog wel even zou willen slapen. En dat terwijl we gisteren toch allemaal om 22 uur gingen slapen. Was duidelijk een intensieve dag gisteren.

Toch maar opstaan, want we moeten om half 9 aan de ontbijttafel zitten van ons nieuwe verblijf. Het is een net verblijf. Een ruime kamer met 3 bedden, maar Nevern blijft de favoriet voor mij deze vakantie (tot nu toe). We zijn eigenlijk stiekem ook een beetje uitgekeken op de Engelse ontbijtjes. Ik denk dat ik morgen maar een gewoon toast met jam neem. Maar oké, vandaag hadden Nigila en ik pannekoekjes (omdat we de eieren zat waren). Lekker maar niet om iedere ochtend mee te beginnen zeg maar.

Even zitten zoeken wat we vandaag zouden gaan doen. De keuze valt op Cardiff. We wilden naar de haven, omdat we tips hadden gehad dat dat het meest interessante van Cardiff was. We stuiten echter op het kasteel. Dus auto geparkeerd, er naar toe geslenterd, even de binnenplaats bekeken en vervolgens besloten om na de lunch het kasteel eens van binnen te bekijken. Het kasteel heeft al een indrukwekkende binnenplaats met diverse torens, waarvan de klokkentoren echt prachtig is. Dan nog een paar bijgebouwdjes. Ja echt aantrekkelijk om daar ook eens binnen te kijken. We lunchen in het centrum, waar Nigila en ik kipkluifjes nemen, Nigila zonder saus en ik zou pitte saus hebben. Nou het was niet pittig, maar een echte zure azijnsmaak, jakkes, echt niet om op te eten. Het rook zelfs als azijn, brrr. Ik zeg niet gauw dat ik het echt smerig vind, maar dat was dit echt, brrr. Vervolgens veegde ik de kluifjes af met de servetten, maar ook dat hielp niet. Vel eraf peuteren en dat het witte op eten, ging net, maar van die kleine kluifjes het vel eraf halen is bijna geen doen. Nee, dit moet ik nooit meer. Timo had een clubsub met ham en kaas. Deze was zo groot, daar eten we normaal 3 dagen van. Hahahahaha, was echt een knoert van een broodje.

Op het moment dat we weer bij het kasteel terug waren, hadden we nog slechts een uurtje (ivm het parkeerkaartje). Dus besloten om het bezoek aan het kasteel uit te stellen tot de 6de. De dag dat we dan toch echt naar onze laatste verblijfplaats vertrekken. Timo wil dan ook nog een abdij bekijken, dus die dag is al ingedeeld. Hierna nog even wat winkeltjes ingelopen om even te neuzen en op zoek naar souveniertjes.

Hierna op zoek naar de haven van Cardiff… dat was rondjes rijden. We hebben de doks gezien, het woonwagenkamp, paarden die op rotondes aan een lijn waren gezet, paarden aan een lijn in de berm, veel verkeerslichten, veel straten, maar de haven vonden we niet echt. Op een gegeven ogenblik waren we zelfs bij het aparte gebouw van de BBC, maar geen haven. Tot we aan de overkant dan toch eindelijk het reuzenrad zagen bij een rood gebouw, alleen konden we er niet komen van die kant. Nog een keertje omgereden en allemaal doodlopende straatjes. Ja en toen was het toch klaar, dan maar geen haven van Cardiff.

Terug naar ons verblijf dan maar. Op de terugweg nog wel even gestopt bij een vuurtoren voor Timo zijn landschapsfotografie. Het was de vuurtoren van Nashpoint. Het grappige was dat daar op het veld verschillende leerlingen hun tenten op moesten zetten en weer af moesten breken. Dus terwijl Timo zijn foto’s ging maken, hebben Nigila en ik ons heerlijk vermaakt met het toekijken hoe die tieners met hun tenten aan het stoeien waren. Wat het vooral moeilijk maakte was de wind die steeds weer greep kreeg op de tenten als ze deze probeerde op te zetten. (Nee, we zijn ze niet gaan helpen).

Toen was het echt tijd om terug te gaan naar Rose [e-38] Crown in Porthcowl. Daar het half 6 was toen we terug kwamen, gelijk maar aan tafel gegaan. We aten allemaal biefstuk met friet en een ijsje toe. We waren daar omgerekend ongeveer 16,00 € voor kwijt, dat lukt je niet in NL denk ik. Het was heerlijk.

• 05 Mei 2022 - 10:18

Rudy:

LEUK STUKJE vooral die zure kip. tot binnenkort Pardijn wacht ook op jullie, die is gek op zure kip !!