bootje varen - Reisverslag uit Sankt Andrä am Zicksee, Oostenrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu bootje varen - Reisverslag uit Sankt Andrä am Zicksee, Oostenrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

bootje varen

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Nigila

05 Mei 2015 | Oostenrijk, Sankt Andrä am Zicksee

Dinsdag 05 mei bij vertrek 19.3 gr en heerlijk zonnig

Om 07:00 uur gaat Timo zijn foonwekker. Bah wat een akelig ding is dat zeg. Dus nog even 5 minuten smokkelen hoor, nog even wakker worden. Timo gaan zich alvast scheren. Nigila roept:”Mamma, pappa maakte me weer wakker. Ik ben nu wel wakker, maar ik wil eigenlijk nog even blijven liggen, mag dat?” Ja natuurlijk mag dat. Ik weet precies wat je bedoelt kleine schattebout.

Toch maar er uit, spullen bij elkaar zoeken voor vandaag, tafel dekken en kleding bij elkaar zoeken. Ik ga vandaag toch maar weer eens voor een korte broek. De rest volgt… vesten gaan mee omdat we niet weten hoe het op de boot zal zijn. We genieten van het heerlijke zonnetje en elkaar (en de verse Kaizersemmels, die Timo even bij de bakker heeft gehaald.

Om half 9 vertrekken we naar het informatiecentrum in Illmitz. We komen dus ruim op tijd aan. Daar nog even rondgelopen want daar zouden boomkikkers moeten zitten, buiten bij de vijver. Maar we kunnen ze niet vinden.

We mogen met de gids in een busje mee rijden naar de boot bij een haventje ergens in Illmitz. De zon schijnt heerlijk. We genieten van de relaxte wijze waarop de boot ons over het water voert. De gids legt het één en ander uit. We varen tot de grens met Hongarije en gaan dan met een grote boog terug. De boot legt ook 2x aan in het riet. 1x om naar de verschillende vogels te luisteren en we bekijken vissen die men gevangen heeft en momenteel in een ton zitten. Na het kijken welke soort vis het was, kregen de vissen hun vrijheid weer terug (op de aal na, die nam hij mee voor onderzoek, zei hij).

Om een uur of 1 waren we weer terug, aten we een hapje in de camper. We hadden onze camper op de verste plek van de parkeerplaats gezet, omdat de camper altijd 4 parkeerplaatsen in neemt. Hier stonden bijna geen auto's en stonden we niemand in de weg. Achter de camper lag een greppel. En het is echt niet te geloven… Dan zijn er mensen die hun auto gewoon naast de camper zetten. En nog 2 stuks ook. Rechts naast de camper struiken, voor de camper struiken, achter de camper een greppeltje en dan parkeren ze links naast de camper gewoon hun auto's buiten de parkeervakken (Terwijl er dichtbij het centrum nog wel 20 plekken vrij waren.. Succes, mijn auto staat in de schaduw en hoe jullie er uit willen komen, dat moeten jullie zelf maar uit zoeken dat is mijn probleem niet of zo?. 1 chauffeur werd op tijd door Timo gewaarschuwd en bleef in zijn auto tot wij een half uur later vertrokken. Het is goed dat we dit op tijd zagen en de man zijn auto weg haalde zodat we met een paar keer steken er nog uitkwamen. Hadden we hem niet gezien en weggegaan, dan hadden we er nooit uit geraakt zonder de auto's te beschadigen. Hoezo verkeers inzicht? Dan denken wij hem veilig weg te hebben gezet zodat niemand er last van had…

Hierna nog even bij wat watertjes geloerd en terug gereden naar de haven omdat Nigila daar toch wel heel graag even in de speeltuin had willen spelen. Wij ons pleziertje, zij ook de hare natuurlijk.

Dan zoeken we een Billa op, want het is eindelijk bbq weer en dan moet je daar van genieten ook natuurlijk. Dus worstjes gehaald en eindelijk Almdudler. We hadden zoveel drinken bij, dat dit eerst een beetje op moest voor er plek was voor een fles Almdudler… Jippie. De skotel wordt opgewarmd, de kok bakt het vlees (worstjes / saté's en hamburgers), terwijl Nigila en ik het er van nemen. Nigila heeft tafel gedekt, Timo bakt en ik was af… nou toch redelijk de taken verdeelt toch?

Nadat alles weer fris en fruitig in de kastjes staan, doen we nog even een spelletje. Het is een lekkere warme zwoele avond, dus goed vertoeven. We hebben wel lantaarntjes bij ons (van die ledlampjes op zonne-energie) maar die zitten nog steeds in de verpakking, dus zal weinig doen als we die nu gaan pakken. Als de zon onder gaat dus maar naar binnen en daar verder kwartetten..

Het is weer lekker warm in de camper ondanks dat we de ramen open hebben staan. Ook de airco hielp niet veel. Zal wel wennen worden in Nederland denk, hahahaha. Maar nu nog niet hoor. We blijven nog een paar daagjes hier vertoeven..

Doei tot gauw.

• 05 Mei 2015 - 23:01

Rudy:

Almdudler dat maakt me dus nieuwsgierig,
    had je het vorige trip ook al over.laat me dat maar eens proeven !

• 06 Mei 2015 - 08:15

Opa En Oma Jansen:

nou gelukkig hebben jullie een fijne dag gehad hier was het weer even van slag flinke regenbuien en veel wind maar dan blijven we maar binnen nu schijnt de zon maar ze geven nog buien af dus blijf nog een beetje genieten daar

• 07 Mei 2015 - 19:31

Sylvia:

Dat was een super dag.

Verslag uit: Oostenrijk, Sankt Andrä am Zicksee

Het Neusiedler Meer in Oostenrijk (Burgenland)

Yes het is bijna weer zo ver. Volgende week vertrekken we weer met de camper en wel naar Oostenrijk. We gaan naar Burgenland, een gebied in Oostenrijk waar ik zelf nog nooit geweest ben en wat vlakbij Hongarije ligt en niet zo ver van Slowakije vandaan.

Het Neusiedler Meer (Duits: Neusiedler See, Hongaars: Fertő tó) is met het Balatonmeer het enige steppemeer van enige omvang in Europa. Het ligt op de grens tussen Oostenrijk en Hongarije. Het meer wordt gekenmerkt door zijn geringe diepte, rietvelden, brak en modderig water, en een mild maar winderig klimaat.

Waar we precies zullen belanden, dat weten we nog niet, maar waarschijnlijk beginnen we aan de oostzijde van het meer.

Het zal op de campingdagen vermoedelijk weer vogelspotten worden door één van ons en op de andere dagen zullen we vermoedelijk verschillende landen bezoeken. Nigila en ik willen in ieder geval op bezoek bij de pandaberen in Wenen. Waarschijnlijk gaan we daar per trein naar toe, dat wordt spannend, maar Nigila leert nu tram- en spoorkaarten lezen op school, dus ik krijg een makkie.

Ik kijk er al weer naar uit, er staan al tassen met spullen in de gang om zo de camper in te kunnen laden... Dus jongens, de komende weken gaan we jullie weer bestoken met spam (tenminste als we internet hebben...),

doei groetjes van Timo, Irma en Nigila