Lederhosen versus Regenhosen - Reisverslag uit Schoppernau, Oostenrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu Lederhosen versus Regenhosen - Reisverslag uit Schoppernau, Oostenrijk van Nigila Jansen - WaarBenJij.nu

Lederhosen versus Regenhosen

Door: Timo

Blijf op de hoogte en volg Nigila

14 September 2009 | Oostenrijk, Schoppernau

Het heeft hier de gehele nacht geregend (zegt Irma) en ook vanochtend was het nog wat aan het miezeren. Op de toppen lag zelfs verse sneeuw. Na een meningsverschil met junior over al dan niet ontbijten zijn we rond 09.30 de hort opgegaan.
Bij de plaatselijke Appie Hein die hier Adec heet hebben we brood gehaald en nog wat ander klein spul om op te eten. Daarna wat kleine straatjes in het dorp bekeken en watertandend de prachtige huizen aanschouwd. Omdat het weer nog een beetje twijfelachtig was zijn we een stukje de bergen ingereden, over de Hochtannerpas, omdat die vrij hoog is zou er wellicht nog wat verse sneeuw kunnen liggen, maar helaas niet binnen bereik van de wegen waar we met ons bescheiden voertuig kunnen komen. Ook reden we midden in een almabtrieb, daar zijn we dan maar gaan kijken. Was best indrukwekkend zo'n horde van zo'n 200 koebeesten en 20 ongewassen boeren. Het gevolg is dat de auto nu van voor tot achter onder de koeiestront zit en we dus een bijzonder aroma verspreiden als we rijden. Iedereen zwaait enthousiast, maar dat blijkt meer om ons te verjagen dan te verwelkomen. Hier op de boerderie vallen we gelukkig niet op, laten we het er maar op houden dat dit onderdeel is van de inburgeringscursus. Vanmiddag zouden we nog even wegrijden naar een stadje in de buurt. Nigila ging het oude brood naar de pony brengen en de boerin had haar bezig gezien. Omndat we al hadden aangegeven dat de kleine dol op paarden is bood ze aan om de pony op te zadelen zodat Nigila een ritje kon maken. Daar hoefde ze niet zo lang over na te denken. De zoon des huizes heeft de pony rijklaar gemaakt (de boerin heeft een paaltje geraakt en heeft sindsdien een hele dikke buik en krijgt bovendien binnenkort ook een baby) en weg waren ze. Het begon helaas weer te regenen dus werd het ponyfeest onderbroken. Maar de kleine meid was tevreden en dat was de bedoeling. Laura de dochter van de familie Greber vroeg of ze mee mocht naar t appartement om met Nigila te spelen. Dit vonden we belangrijker dan wat slenteren in een stad dus de deal was gemaakt. Zo hebben ze zich een paar uurtjes vermaakt het ene moment in ons appartement en dan weer bij Laura in huis en zo ongeveer 10x op en neer.
Vanavond zijn we uit eten geweest bij de locale Wälderstube, schnitzel met paddestoelen en spätzle. Nigila kreeg nog een lolly en heeft nu een knalblauwe tong en tandjes, wat bijzonder is dat hier in alle dingen die ze lekker vind aardbeien zitten. Is dus een vaste uitspraak van d'r geworden als ze wat krijgt. MMMMMMMMM lekker zitten aarbeien in, lus ik wal.
Het ziet er naar uit dat morgen onze laatste dag wordt met mooi weer dus waarschjnlijk gaan we dan richting Feldkirch, veel geschiedenis en ook een dierenparkje wat volgens de boerin ook wel leuk is.
Irma is nu dus even aan het voorlezen uit de Capitoolgids Oostenrijk zodat Nigila morgen ook een beetje weet hoe het stadje ontstaan is en waar de belangrijke bezienswaardigheden zijn, kunnen wij ondertussen naar die dierentuin met z'n 2tjes. Mag ze er sávonds een mooi werkstuk over maken voor op school.
Verder willen we op zondag 11 okt een voorleesmiddag met diashow organiseren over deze vakantie, tevens vieren we dan onze verjaardag.
Voor allen die gisteren tot tranen toe bewogen waren omdat er geen bericht in hun inbox was van ons, er was wel een verslag maar de berichtgeving ging mis, boffen jullie even zeg mag je op 1 dag 2x over ons 3en lezen. ein zwei drei los gehts

• 14 September 2009 - 18:06

T BURRIE:

Wij gaan vrijdag naar de ALMATRIEB in GERLOS,en we krijgen er steeds meer zin met jullie verslag over aardige mensen de bergen en gezelligheid.

HG T BURRIE en je

• 14 September 2009 - 20:28

Poekie:

holla daar
    geweldig wat juliie allemaal meemaken, maar brooertje tis tijd da je terugkom, ze zijn bij je firma steeds aan het fakkelen,
    groeten en tot wederziens

• 15 September 2009 - 08:16

Peter-Paul En Bianca:

Hoidaar ver weg
    Leuke verhalen iedere keer zeg en mooie foto's
    Vast heel mooi daar als we het zo allemaal zien.
    We zijn dus weer benieuwd naar jullie andere bescheiden fotocollectie ...hahaha

groetjesssssssss

• 15 September 2009 - 17:34

Sylvia:

Jammer dat het weer iets minder is, maar zo te zien vermaken jullie je prima. Jullie schrijven ECHT grappig. Knuf aan Nigila.